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17 March 2013

Russian Austin Armored Car 1st Series called “Slav” «Славянин» belonging to the 21st Automobile Machine Gun Platoon.



21st Armored Car Section of Imperial Russian Army

The 21st Armored Cars
Section was a unit pertaining of the 4th Division Armored  Cars ["Armored Car Divizion"] (броневой автомобильный дивизион or also автопулемётный взвод) formed by sections [old platoons (*)] 14 th, 21 th, 24 th and 39 th. This "Divizion" was added to the 4th Army.

The 4th "Divizion" consisted of a total of 14 armored cars:

4 x Austin I
4 x Austin II
3 x Garford 

1 x Lanchester Russian Pattern (Hotchkiss 37-mm Gun).
2 x Renault (Box) M1914. It was the French armored model Renault Auto-Mitrailleuse of 1914 that Russia imported forty units without weapons. The Russians renamed it Renault "Box", by being designed without turret and with the open sky. Some of these vehicles were used as base (chassis) to create new models of armored cars.

Note: In 1917, was added 2 Fiat-Izhorsky to cover the losses of two Austin II.


(*) Since mid-1916 the platoons were renamed sections, following the organizational criterion remained in the continental armies (from one side or another) that gave the superior category to section on the peloton, unlike the criteria established in Great Britain and the United States.

For more information on this issue see the "NOTE" in the text of the following link:



Texts in the photography:

Russian Austin Armored Car 1st Series called “Slav” «Славянин» belonging to the 21st Automobile Machine Gun Platoon.

“Diamond” «Алмаз», the other Austin Mk. I of 21st Platoon. It was equipped with two periscopes, one with forward vision and the other backward.

Note, above the driver's cab, improvised installation of a periscope of trench type.This would be used only during the combat actions.

The third vehicle that completed the 21st Platoon was a Garford-Putilov called "Knight" «Витязь».

Romania, 1916/1917.


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21ª Sección de Coches Blindados del Ejército Imperial Ruso

La 21ª Sección de Coches Blindados era una unidad perteneciente a la 4ª Divizión de Coches Blindados ["Armored Car Divizion"] (броневой автомобильный дивизион ó también автопулемётный взвод ) formada por las secciones [antiguos pelotones (*)] 14ª, 21ª, 24ª y 39ª. Esta "Divizion" estaba agregada al 4ª Ejército.

La 4ª "Divizion" estaba compuesta por un total de 14 coches blindados:

4 x Austin I
4 x Austin II
3 x Garford
1 x Lanchester “Estilo Ruso” (Con cañón Hotchkiss de 37-mm).
2 x Renault (Caja) M1914. Se trataba del modelo blindado francés Renault Auto-Mitrailleuse de 1914 de los que Russia importó cuarenta unidades sin armamento. Los rusos lo rebautizaron como Renault “Caja”, por estar diseñado sin torreta y con el cielo abierto. Algunos de estos vehículos se utilizaron como base (chasis) para crear nuevos modelos de coches blindados.

Nota: En 1917 se agregaron 2 Fiat-Izhorsky para cubrir las bajas de 2 Austin II.

(*) Desde mediados de 1916 los pelotones pasaron a denominarse secciones, siguiendo el criterio organizativo mantenido en los ejércitos continentales (de un bando u otro) que daban categoría superior a la sección sobre el pelotón, al contrario del criterio establecido en Gran Bretaña y Estados Unidos.

Para más información sobre esta cuestión ver la "NOTA" en el texto del siguiente enlace:


Textos en la fotografía:

Coche Blindado Austin de la 1ª Serie ruso, llamado "Eslavo" «Славянин» perteneciente al 21º Pelotón de Auto-Ametralladoras.

"Diamante" «Алмаз», el otro Austin de la 1ª Serie perteneciente al 21º Pelotón. Estaba equipado con dos periscopios, uno para visión frontal y otro para visión trasera (entre las dos torretas).

Véase, encima de la cabina del conductor, la instalación improvisada de un periscopio del tipo utilizado en las trincheras. Éste se utilizaba sólo durante las acciones de combate.

El tercer vehículo que completaba el 21º Pelotón era un Garford-Putilov llamado "Caballero" «Витязь».

Rumanía, 1916/1917.


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